صفحه اصلی


معین خواننده لس آنجلسی در گذشت

| ساعاتی پیش خبر درگذشت معین،خواننده ی پاپ ایرانی در وبسایت های ایران پخش شد |

| در ادامه مطلب با ما همراه باشید |

 

معین خواننده لس آنجلسی در گذشت

هنوز اطلاعات کاملی در ابن مورد نداریم و از صحت این خبر بی اطلاع هستیم اما بعضی از سایت ها این خبر رو تایید و بعضی دیگر رد کردند

حتی برخی از سایت ها به نقل از بی بی سی فارسی نوشته اند که این خبر صحت دارد….ما همچنان منتظر واقعیت هستیم پس با ما همراه باشید…….

این خبری است که در سایت های ایرانی پخش شد:

معین خواننده ی محبوب و مردمی دقایقی پیش بر اثر سانحه تصادف در بورلی هیلز جان به جان آفرین تسلیم کرد . 

هم اکنون چندین شبکه ی ماهواره ای در حال گرفتن جزئیات خبر درگذشت معین عزیز از خانواده ی وی هستند تا در برنامه های بعدی خود به اطلاع مردم برسانند

این ضایعه ی بزرگ را به تمامی هموطنان عزیز تسلیت عرض میکنم

یادش گرامی و روحش شاد 

در ادامه به بیوگرافی معین می پردازیم:

بیوگرافی معین:

 معین در سال ۱۳۳۰ در شهرستان نجف آباد واقع در استان اصفهان در خانواده‌ای کاملاً مذهبی و از نظر مالی در سطح متوسط و پر جمعیت به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی و جوانی قرآن را با صوت و اشعار و غزلیات شعرای بزرگ را با لحنی زیبا می‌خواند. او در همان دوران با دوستان خود در مجالس شادمانی برنامه‌های بسیاری در شهر خود و دیگر شهرهای استان اصفهان اجرا می‌کرد. وی از دوران کودکی علاقه خود را به آواز نشان داد. معین در سن ۱۸ سالگی نزد اساتید آواز آن زمان همچون تاج اصفهانی و حسن کسایی به یادگیری گوشه‌ها و دستگاه‌های آواز ایرانی پرداخت.

از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ در هتل عباسی اصفهان و کاباره هزار و یک شب به اجرای برنامه مشغول شد. معین اولین کار خود را در سال ۱۳۵۹ با عنوان «یکی را دوست می‌دارم» روانه دنیای موسیقی کرد. اما نکته مهم این بود که یکی را دوست می‌دارم با ترانه‌ای از مسعود امینی و اهنگی از معین ان چنان در میان مردم جا باز کرد که این اثر پس از مدتی کوتاه از مرزهای ایران گذشت و توسط خوانندگان ایرانی که پس از انقلاب به امریکا مهاجرت کرده بودند خوانده شد.

هایده، ابی و عارف از جمله معروف ترین این افراد بودند. معین یک شبه راهی را که بسیاری برای ان سال‌ها کار کرده بودند پیموده بود و اینک تبدیل به اوازه خوانی نامی شده بود.

گفته می‌شود او از محبوبترین خواننده‌های سبک خود در ایران است.

http://www.sepahancamp.ir/

خارج از ایران

معین در سال ۱۳۶۲ اولین آلبوم مستقل خود را با نام «می‌پرستم» از شرکت ترانه راهی بازار کرد. آلبوم بعدی معین و هایده با نام «گل‌های غربت» پرفروش‌ترین آلبوم سال شد. معین سال بعد (۱۳۶۴) هم توانست با آلبوم پریچهر با آهنگ‌هایی از فرید زولاند و بیژن مرتضوی، عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال را کسب کند.

معین از جمله خوانندگانی است که کنسرت‌های فراوانی را در طول سال برگزار می‌کند، کنسرت‌های معین در مجلل ترین و با شکوه ترین سالن‌های کنسرت برپا می‌شود. توانایی او در اجرای کنسرت منحصربه‌فرد است اشنایی معین به دستگاهها و گوشه‌های اواز ایرانی سبب شده تا معین در اجرای برنامه‌هایش متفاوت با دیگر خوانندگان باشد و ساعت‌ها به اجرای برنامه‌اش بپردازد. نکته دیگری که می‌توان به ان اشاره کرد تنوع کاری معین است، که این مسئله اورا یک بار دیگر به خواننده‌ای استثنایی تبدیل کرده. اجرای اهنگ در دستگاه‌های اصیل ایرانی، و همچنین اجرا در موسیقی پاپ باعث شده تا وی را پرچم دار سبک پاپ سنتی بدانند.

معین در ترانه‌های خود به تمام ابعاد زندگی اشاره کرده است. مهر به دخترش در اجرای ترانه‌های بابا و پریچهر و مهر و علاقهٔ او به همسرش در اجرای ترانه طناز در آلبوم یکی را دوست می‌دارم. مهر و علاقهٔ او به وطن عزیزش ایران در اجرای ترانه مردم که به حق حزن و اندوهی که در صدای اوست نشان دهندهٔ تمام احساسات معین نسبت به ایران است که به هیچ زبانی نمی‌توان این حالت روحانی را توصیف کرد.

 http://www.sepahancamp.ir/

وابستگی بیش از حد معین به زادگاهش سبب شد تا وی نتواند همزمان با دیگر خوانندگان هم سن و سال خود که در ان موقع در تهران مشغول بودند کار کند. 

معین پس از انقلاب و حتی بعد از اجرای اولین کار خود همچنان به علت وابستگی های خویش در ایران مانده بود ، اما دیگر چاره ای جز ترک وطن نداشت . معین به سال ۱۳۶۰ایران را با هدف رسیدن به امریکا به مقصد اسپانیا ترک کرد .

شاید بهترین خاطره از این ماجرا ترانه حیرت سروده اردلان سرفراز است که در همان سال های انقلاب و اوج گیری معین به وی تقدیم شد . که دران اردلان پس از صحبت از اوضاع موجود در کشور پس از انقلاب به صدای معین اشاره میکند که در این تنهایی مطلق فقط دست تو بر در زد و از خروج اجباری معین از کشور می گوید ( این ترانه بعد ها توسط معین با اهنگی از خودش خوانده شد).

معین مدتی در اسپانیا اقامت داشت ودر انجا به اجرای برنامه در کلوپ ها پرداخت . پس از مدتی و به کمک دوستان خود و همچنین همکاری خانم هایده راهی امریکا شد تا معین وارد مرحله دیگری از کار هنری خود شود .

مرحله ای که باید دور از وطن در دیار غربت سپری میشد .

معین در سال ۱۳۶۲ اولین البوم مستقل خود را با نام می پرستم از شرکت ترانه راهی بازار کرد . می پرستم با ترانه زیبایی از معین و اهنگ کاظم رزازان به همراه دیگر اهنگ های البوم تنوانست تا فروش بالایی را برای اولین البوم معین داشته باشد .

معین در کنار هایده تشکیل یک زوج هنری بسیار حرفه ای را داده بودند و البوم گل های غربت با صدای این دو توانست پرفروش ترین البوم سال شود اما این زوج هنری با فوت هایده از میان رفت که این مسئله ضربه ای جبران ناپذیر به موسیقی ایرانی وارد کرد .

 معین یک بار دیگر توانست با البوم پریچه در سال ۱۳۶۴ با اهنگ هایی از فرید زولاند و بیژن مرتضوی پرفروش ترین البوم سال را منتشر کند . پریچه اثری ماندگار از معین با ترانه ای از اردلان سرفراز که به یاد مادر سروده شده بود .

سال ۱۳۶۸ ازدواج معین با خانمی ایرانی در امریکا در سن ۳۸ سالگی . وی در همان سال البوم زیبای صبحت بخیرعزیزم را روانه بازار کرد . دوسال بعد یعنی در سال ۱۳۷۰ اولین فرزند معین متولد شد ، وشاید تاثیر ترانه زیبای پریچه سبب شد تا معین نام دخترش را پریچهر بگذارد . در همان سال اهنگ سکه به عنوان هدیه نوروزی معین پخش شد ، و پس از ان البوم تولد عشق را راهی دنیای موسیقی کرد .

بی شک ماندگار ترین ترانه این البوم اثر(( میلاد)) است . ترانه ای بی نظیر از همایون هوشیار نژاد در کنار اهنگی پر شکوه از حسن شماعی زاده سبب شد تا معین یک بار دیگر هنر خود را به رخ بکشاند .

معین در سال ۱۳۷۴ از همسر خود جدا شد ، و تا مدتی در تنهایی به سر برد . وی در سال ۱۳۷۸ مجددا ازدواج میکند ، که حاصل ان دختری دیگر به نام ستاره بود .

انتشار البوم پرواز در سال ۱۳۷۹ پرواز شکوهمندانه دیگری بود برای معین در اسمان هنر ایرانی .۱۳۸۱ انتشار البوم لحظه ها ، البومی که در سطحی فوق العاده و بالاتر از موسیقی زمان خویش منتشر شده بود اثر لحظه ها با اهنگی خاص و کاملا حرفه ای از حسن شماعی زاده و اوای بی نظیر معین کار را به اثری ماندگار در موسیقی ایرانی تبدیل کرد .

بی شک در ان زمان کسی نمی دانست برای شنیدن البوم بعدی معین باید چیزی در حدود شش سال انتظار بکشد . معین یک بار دیگر در سال ۱۳۸۲ طعم تلخ جدایی را چشید و از همسر خود طلاق گرفت .

وی در همین سال ها یکی از برادان خویش ( فتح الله ) را نیز از دست داد . این جریانات سبب شد تا نزدیک به یک سال از موسیقی کناره گیری کند . در اواخر سال ۱۳۸۳ معین شرایط روحی خود را بدست اورد و برای انتشار البوم بعدی خود اماده شد .

در این میان حجم بالای کارهای ارائه شده به معین و مسائل دیگر از جمله حساسیت معین برای ارائه البوم ماندگار دیگر سبب شد تا انتشار ان مرتبا به تعویق بیافتد . اما معین در این میان ۳ کار از البوم خود را به نام های خوشبینی ، طلوع و بت پرست را منتشر کرد . پاییز سال۱۳۸۶ انتشار البوم طلوع . معین دوباره برگشته بود با کارهایی رویایی و…..

البومی بی نظیر با همکاری اساتیدی چون بابک بیات ، فضل الله توکل ، صادق نوجوکی ، کاظم عالمی ، بابک رادمنش و…..

استاد معین از جمله خوانندگانی است که کنسرت های فراوانی را در طول سال برگزار میکند ، کنسرت های معین در مجلل ترین و با شکوه ترین سالن های کنسرت برپا میشود .

توانایی ایشان در اجرای کنسرت منحصر به فرد است اشنایی معین به دستگاهها و گوشه های اواز ایرانی سبب شده تا معین در اجرای برنامه هایش متفاوت با دیگر خوانندگان باشد و ساعت ها به اجرای برنامه اش بپردازد . نکته دیگری که می توان به ان اشاره کرد تنوع کاری معین است ، که این مسئله اورا یک بار دیگر به خواننده ای استثنایی تبدیل کرده . اجرای اهنگ در دستگاه های اصیل ایرانی ،و همچنین اجرا در موسیقی پاپ باعث شده تا وی را پرچم دار سبک پاپ سنتی بدانند .

تنوع کاری معین علاوه بر نوع اهنگ ها به ترانه سرایان و اهنگ سازان نیز مربوط میشود . به طوری که در اثار معین هیچ گاه در البوم ها تکرار احساس نمی شود . معین همچنین یک اهنگساز توانمند نیز هست .

ساخت اثار ماندگاری همچون یکی را دوست میدارم ، کعبه و…خود نشان دهنده این امر است . وی همچنین ازسال ها پیش یعنی در ایران به نواختن عود (بربط) مشغول بوده است و اکنون چیزی در حدود ۴۰ سال است که این ساز اصیل ایرانی را می نوازد .

امروزه دیگر معین تنها یک خواننده با طرفداران میلیونی نیست . معین بخشی از موسیقی ایرانی محسوب می شود و بی شک این موسیقی خصوصا در این سال های غربت مدیون معین است وی همواره به مردم و هنر متعهد بوده است .

صدای اسمانی معین به همراه ترانه ها و اهنگ های که در این سال ها منتشر کرده سبب شده تا به وی جاودان صدای عشق گویند .

 

——————————————————————————————————–

یاس دانلود دانلود اهنگ جدید فوت معین معین فوت کرد خبر فوت معین ایا معین فوت کرده است



ارسال نظر